FeniX - S&T softverska platforma za međunarodna plaćanja

FeniX, S&T-ova softverska platforma za međunarodna plaćanja, predstavlja kompletno i sveobuhvatno rešenje koje u potpunosti automatizuje platni promet sa inostranstvom.
Ovo u značajnojmeri olakšava i ubrzava rad i donosi brojne druge prednosti svim učesnicima u ovom procesu.

FeniX_logo

Motivi za implementaciju 


Postoje brojni motivi za implementaciju ovakvog rešenja. Na primer,  postojao je veliki broj različitih aplikacija za obradu samo jednog naloga, i taj proces je obično zahtevao  angažovanje više ljudi. Pored toga, prosečno trajanje obrade naloga (E2E) je bilo predugo. Česti su bili slučajevi ručne evidencije u Excel-u za kupoprodaju deviza i drugih poslova. Praktično se i dalje koristio tradicionalni poslovni model: fizička lica su često sama morala da donose naloge u ekspozituru, a pravna lica su obično putem e-mail-a slala naloge. Samo je mali procenat rađen kroz e-banking. Kao posledica, nezadovoljni su bili klijenti, menadžment i zainteresovane strane u procesu; a prisutna je bila i frustracija zaposlenih u back-office - u. Zbog svega navedenog, S&T stručnjaci osmislili su softversku platformu koja je omogućila značajna poboljšanja - pre svega postizanje visokog nivoa digitalizacije i automatizacije.

S&T FeniX: Osnovni poslovni procesi


  •  Dolazna plaćanja
  • Odlazna plaćanja
  • Operativni nostro
  • Kupovina, prodaja i konverzija
  • Donacije KIM
  • Tarife
  • Troškovi
  • Izveštavanje
  • Administacija sistema, audit trai
  • Autorizacija i autentifikacija

Ključna poboljšanja


  •  Značajno smanjenje vremena obrade naloga
    – do 85%
  • Veći broj STP (Straight through processing)
    naloga
  • Značajno smanjenje OPEX-
  • Značajna ušteda u papiru – paperless
    poslovanje – uz integraciju DMS-
  • Integrabilnost (sa drugim delovima IT-a i
    različitim Core Banking sistemima)
  • Skalabilnost
  •  Lakoća korišćenja i intuitivnost

Rezultati


Glavni rezultat korišćenja S&T-ove softverske platforme FeniX je pomeranje sa tradicionalnih na digitalne kanale - to jest veći stepen digitalizacije banke. Na taj način, dolazi do rasterećenja ekspozitura: pored smanjenja potrebnog vremena za obradu naloga, ono što FeniX softverska platforma takođe može da obezbedi je:

➢ Digitalizacija prateće dokumentacije
➢  Potpuno pouzdan sistem i izveštavanje
➢  Smanjen operativni i reputacioni rizik

Zahvaljujući unapređenom poslovanju- i zadovoljstvo klijenata raste, što dalje vodi ka rastu celog poslovanja.

Falcon: S&T softver za Factoring - Supply Chain Finance

Falcon je jedinstvena platforma koja omogućava uslugu finansiranja lanca snabdevanja – kao odgovor na izazove sa likvidnošću i smanjenje kreditnog rejtinga privrednih subjekata. Ovo značajno automatizuje i pojednostavljuje postupak za sve učesnike, što dovodi do veće konkurentnosti i boljeg pozicioniranja na tržištu.  

Falcon-logo

 

S&T platforma Falcon podržava sve vrste domaćeg i međunarodnog faktoringa: direktni (redovni) faktoring, faktoring sa pravom regresa kao i obrnuti faktoring. S&TFalcon platforma pokriva čitav ciklus poslovnih procesa:

  • Direktni (redovni) faktoring  - Prodavac je klijent banke, od koga banka otkupljuje potraživanja u  vidu faktura ili specifikacija faktura
  • Faktoring sa pravom regresa - Prodavac je klijent banke, ali postoji mogućnost naplate potraživanja i od kupca (regresiranje)
  • Obrnuti faktoring  - Kupac je klijent banke, u čije ima banka vrši plaćanje dospelih faktura

Front Office rešenje: osnovne fukcionalnosti


  • Eksterni portal dostupan kupcima i prodavcima
  • Registracija i administracija kupaca
  • Prijavljivanje digitalnim sertifikatima
  • Unos faktura – ručno i importom iz Excel-a
  • Izbor faktura i formiranje zahteva za isplatu (redovni faktoring i faktoring sa regresom)
  • Praćenje statusa svih faktura
  • Obrnuti faktoring: kupac kandiduje fakture, a prodavac ih verifikuje na osnovi čega se formira isplatni zahtev
  • Sistem generiše notifikacije (email) u svakoj fazi obrade faktura/specifikacija
  • Web rešenje je detaljno testirano putem Penetration Testinga od strane nezavisne IT kompanije

Back i Middle Office rešenje: osnovne fukcionalnosti


  • Unos odluke kreditnog odbora sa budućim elementima ugovora
  • Unos ugovora o faktoringu, sa detaljnom parametrizacijom
    -   Kupac/Prodavac pri čemu se podaci preuzimaju iz Core sistema
    -   Definisanje proizvoda (domaći/ino, redovni, sa pravom regresa, obrnuti )
    -  Definisanje načina isplate (avans, umanjenje kamate i naknade) sa pripadajućim obračunima
    -  Definisanje diskontnih stopa (fiksne i varijabilne)
    -  Definsanje naknada (fiksni iznos, procenat od fakture itd.)
    -  Definisanje okvirne kreditne linije
    -  Definisanje limita na nivou ugovora i podlimita na nivou partnera (kupac ili prodavac)
    -  Definisanje metoda obračuna kamate, kao i periodike (unapred, mesečno, na kraju perioda)
  • Unos specifikacija faktura (ručno i importom iz Excela)
  • Validacija i verifikacija unetih faktura sa svim pripadajućim obračunima
  • Plasman sredstava – integracija sa dinarskim i deviznim platnim prometom
  • Pregled dospeća svih kategorija (fakture, kamate, naknade)
  • Obračun i knjiženje aktivnih i pasivnih vremenskih razgraničenja
  • Parametrizovano definisanje finansijskih transakcija 
Digital Signage

Ostala S&T rešenja za banke

S&T uspešno sarađuje sa skoro svim većim bankama u Srbiji - kako u oblasti softverskih rešenja specifičnih za ovu vertikalu, rešenja vezanih za sigurnosnt podataka - tako i u oblasti neophodne hardverske infrastrukture, autsorsinga i održavanja.

Pored opisanih sopstveno razvijanih rešenja kao što su FeniX i Factoring – S&T iza sebe ima brojne uspešno realizovane projekte poput:

  • Instant plaćanja
  • Direktna zaduženja (direct debit)
  • Sprečavanje pranja novca (AML)
  • Satelitska i interfejsna rešenja rađena po zahtevima korisnika.